Проектни дни в ЧСУ “Цар Симеон Велики” – учим и се забавляваме

Проектните дни в ЧСУ “Цар Симеон Велики” са любимо време и за малките и за по-големите ни възпитаници. Нашата цел – да извадим учениците от обичайния им ритъм и график и да ги поощрим да бъдат креативни и да създадат нещо ново, използвайки методологията, свързана с проблемно и проектно-базираното обучение.

Проектите за специалните дни се планираха и разработваха от по няколко учители, а темите бяха разнородни. Учениците трябваше да демонстрират своите знания, уменията да работят в екип и да развиват своето творческо и логическо мислене.

Започваме нашата разходка през проектните дни с най-малките ни ученици. Децата от Подготвителния клас се впуснаха в много игри и забавления. Техният класен ръководител г-жа Мариела Ценова ги запозна с бита на българите от старите времена и им показа народни игри от времето на мама и баба. Децата поиграха на “Гори гори кърпа“, „Оракуле Боракуле“, „Бабо, продаваш ли си гърненцето?“ и „Отвори Кралю порти“. Вижте нашите сладури:

Нашите първокласници бяха изследователи, ловци на съкровища и актьори в пиесата “Нарния”.

Патиланците от Първи “Б” клас се впуснаха в решаването на немско-английска викторина, която имаше за цел да ги научи да работят в екип и да представят наученото по английски език по един интересен и забавен за тях начин.

Викторината беше под формата на телевизионно предаване тип “Стани Богат”, като учениците бяха изправени пред 21 въпроса, които трябваше да решат за време. Всичко завърши с раздаването на сертификати на учениците, които се справиха повече от прекрасно.

Пухчовците от Втори клас поеха по пътя на хляба и неговото значение за света в различните държави. ,,Моята пекарна” е проект с предистория и голяма продължителност. Децата се запознаха в детайли с културата, съставките и значението на насъщния – от Древен Египет до българските баби и техните вкусни засукани питки. Изработиха проект за собствена пекарна с уникална рецепта за вкусен хляб, а накрая го сътвориха със златните си ръце.

„Езиците строят мостове“ – под това мото работиха учениците от Втори “Б” клас по време на проектните дни. Целта на проекта бе децата да развиват и разширяват все повече знанията си по английски и немски език. Те успешно изработиха макет на тема „Моят град“, показвайки характерни сгради, паметници и обекти от София. Учениците работиха съвместно със своите учители по немски и английски език. Те демонстрираха умения за работа в екип и показаха по-задълбочен интерес към историята и културното наследство на столицата.

Проектните дни продължават с нашите третокласници, които се впуснаха в дискусия за професията на еколозите и за това как човекът и неговите съзнателни и несъзнателни действия влияят върху околната среда.

Учениците от Четвърти клас бяха ловци на съкровища и се справиха прекрасно с всички поставени задачи! Те трябваше да решават загадки по математика, науки, предприемачество….и дори да търсят жокери в спортния салон.

Петокласниците проявиха творчество и направиха вулкан от метални кутии и пластелин. Вулканът “изригна” след като децата сложиха в него смес от веро, оцет и сода бикарбонат. Всички изпълниха успешно поставените задачи и много се забавляваха. 

Малките изследователи от Пети клас продължиха своята приключенска разходка с опознаването на Седемте чудеса на Античния свят. Тяхната задача бе да изработят проект за чудесата, проявявайки креативност, въображение и старание. След гласуване между учениците бяха отличени и най-добрите проекти.

Учениците от Шести “А” и Шести “Б” клас имаха за задача да направят визитна картичка на държава или град от Северна или Южна Америка. В края на часа се проведе гласуване от страна на учениците, което определи най-добрите картички.

Учениците от Шести, Седми и Осми клас опознаха видовото разнообразие на висши гъби в България и създадоха Атлас, в който описаха основните белези, по които можем да различим ядливите от техните отровни двойници. Шестокласниците се концентрираха върху ядливите гъби, седмокласниците – върху отровните, а учениците от Осми клас бяха редактори на изданието. Вижте Атласа тук.

Седмокласниците имаха за задача да направят дигитален макет на картата на Европа от лего. Вижте повече във видеото.

Учениците от Осми и Девети клас организираха дебати на тема “Трябва ли да отговаряме на очакванията на другите за това как да изглеждаме, какво да мислим и правим?” и “Модерните социални медии правят ли хората по-малко социално активни?”. Всеки участник избра тема и позиция “За” или “Против”. Дискусията бе в рамките на 80 минути, а водещи бяха г-жа Ралица Коцева и г-жа Радостина Николова. 

След гласуване двата отбора стигнаха до решението, че не трябва да отговаряме на очакванията на другите, и че социалните медии все пак правят хората по-социално активни. Те се обединиха около тезата, че ако ги нямаше социалните мрежи, то най-вероятно щеше да се стигне до две нулеви години в училищното образование.

Получи се интересен обрат, тъй като тезата на деветокласниците успя да обърне мнението и гласа на основния говорите на Осми клас – Иво. 

Защо дебатирането е полезно за учениците?

Развиват се социални умения, аргументативни способности, ораторско изкуство, трупане на опит, възможност да виждаш нещо смислено и полезно и в позиция, която не би избрал в реалния живот.

About ЧСУ Цар Симеон Велики

View all posts by ЧСУ Цар Симеон Велики →

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *