Нестандартен метод за преговор по Човекът и природата

Началото на всяка учебна година следва определени правила. След еуфорията по откриването ѝ на 15 септември, когато всички ученици със загорели от слънцето лица се завръщат в училище, настъпва и моментът за влизането в класните стаи.

За всеки учител е ясно, че не всичко, което е преподадено през изминалата учебна година е останало трайно като знание в паметта на децата. И преди да започнем овладяването на новите уроци е нужно да  направим преговор. 

Тази година с четвъртокласниците решихме преговорът ни по Човекът и природата да бъде подчинен на проектно-базираното  обучение. Учениците прегърнаха идеята –  не да отговарят на въпроси и да попълват таблици, а да изработят комикси. Не каквито и да е комикси, а в тях да нарисуват това, за което са учили в трети клас – да измислят различни фантастични образи като Пазители на Земята, Жената-листо и т.н. Четвъртокласниците бяха много ентусиазирани и нетърпеливи да изработят своите проекти. Работихме в клас, но комиксите изискват повече време за подготовка и вдъхновение, затова учениците трябваше да довършат работата си в къщи.

Получиха се интересни проекти. Елени направи книжка „По-по- най“ като в нея нарисува органите на човешкото тяло, за които беше учила. Всеки орган оживяваше и разказваше за своите функции. При Влади беше развита идеята за война на органите, в която най-важният ще победи. В края на комикса той беше добавил и любопитни факти за всеки един от тях. Вики направи книжка комикс, в която Жената-листо се бори с извънземни пришълци за чистотата на планетата Земя.  Марти също се беше фокусирал в своя комикс върху опазване чистотата на природата и отново ни сподели много интересни факти. Мира изработи не един, а три постера, посветени на човешкото тяло. Никол и Джорджиа направиха огромни плакати – големи почти колкото тях самите. Люси също ни презентира своя проект под формата на книжка, в която отново имаше интересни факти, които е научил. 

Вярвам, че различният начин на преговор на учебното знание ще бъде фактор, който ще помогне на учениците да помнят и знаят дълго ученото в училище.

Браво, ученици, представихте се чудесно и оправдахте очакванията ми!

Автор: г-жа Румяна Божинова, класен ръководител на 4. клас

About ЧОУ Цар Симеон Велики

View all posts by ЧОУ Цар Симеон Велики →

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *