Ще ви запознаем с един от членовете на екип “Личностно развитие” в училището, който се грижи за това, всяко дете да има подходяща подкрепа и да се развива с неговото темпо. Приятно четене!
Име: Таня Ташева
Професия: ресурсен учител в ЧСУ “Цар Симеон Велики”.
Любим цитат/мото/верую, свързан с образованието: Вярвам , че светът е една отворена книга и само от нас зависи да я вземем, прочетем, разберем и напишем своята.
Любим предмет в училище от ученическите години: литература, история и география. За мен бяха като вълшебство – даваха ми думите, даваха ми възможност да разбера света, да се поуча от миналото и да пътувам надалече за миг.
Любимо занимание в свободното време: Обичам да чета книги, да гледам филми, да правя преходи в планината.
Интересен факт: Като ученичка едно лято работих в местната библиотеката.
Вдъхновението ми да бъда учител: Детската ми мечта беше да стана учителка, за да помагам, уча и подкрепям. Учителите, които съм срещнала в своето начално, основно, средно и висше образование, са ми допълвали любовта към знанието и са ми давали насоки и криле да продължа да се усъвършенствам.
Продължавам да се вдъхновявам да съм учител: Започнах да уча логопедия с вярата, че всяко дете може да се обучава, въпреки своите различия. Всеки трябва да може да комуникира свободно, да бъде разбран и приет. За мен ресурсният учител и логопедът са тези, които помагат на един ученик да намери своята пътека за знанията и уменията в училище и живота.
Класове, на които преподава: Всяко дете, което има необходимост от индивидуална помощ и насоки за усвояване на учебния материал и социални компетенции.
Задачите на един учител са: Да събуди любопитството в детето към света, за да има то желание да усвоява все повече и повече знания и умения. Да помогне на децата да развият своя потенциал, да станат самостоятелни и успешни в живота.
Какво учи през работата си: Всеки и всичко е от значение.
Какво учи от учениците: Искреността, добротата, усмивката и приемането на всеки се връщат многократно.
Предизвикателство, свързано с онлайн обучението: Занимавам се с дете, за което е важен социалният, присъствен контакт, за да усвои необходимите компетенции. Трудно, но и удовлетворяващо бе за мен като ресурсен учител да намеря точния начин за адаптиране на индивидуалния учебен план.

